Współpraca czy rywalizacja

wspolpracaNowym pojęciem robiącym ostatnio sporo zamieszania w kręgach marketingu jest „współrywalizacja”. Jak widać, neologizm ten powstał z dwóch słów: współpraca i rywalizacja. Chociaż pozornie te zjawiska wykluczają się, w rzeczywistości można połączyć działania konkurencyjnych firm na polu, na którym rywalizacja nie zachodzi. Zaletą takiego rozwiązania jest na przykład podział kosztów przedsięwzięcia. Przeszukując Internet można znaleźć wiele przykładów współrywalizacji, na przykład wśród firm motoryzacyjnych, ale nie tylko. Również restauratorzy powinni zastanowić się nad możliwościami, jakie daje kooperacja z konkurencją. Aby była ona możliwa i przyniosła oczekiwane efekty, konieczne jest jasne określenie granic współpracy i obszarów rywalizacji. Wykorzystując możliwość składania dużych zamówień, dzięki połączeniu sił z konkurencją, próbujcie negocjować lepsze ceny elementów wyposażenia czy warunki umów. Jako swego rodzaju konsorcjum, możecie również stać się organem opiniotwórczym i dyktującym aktualne trendy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *